16 mei 2011

Spinnen

Ja ja, ik heb een nieuwe verslaving erbij. Namelijk spinnen van wol

Dit is mijn spinnewiel dat ik gekocht heeft op een rommelmarkt voor maar €2,-
Hij is alleen in de meubelolie gezet en de bewegende onderdelen geduppeld met naaimachineolie. Hij spint goed.

Dit is een klein plukje wol dat ik van iemand heb gekregen om te oefenen met spinnen die natuurlijk nu helemaal op is gespind.

Dit is het eerste resultaat, de eerste meters gesponnenwol.

Toen ik eenmaal doorhad hoe ik moest spinnen ben ik opnieuw begonnen en ben ik heel dun begonnen te spinnen voor een lace sjaal waarvan ik het patroon heeft liggen.

De bovenste streng is een proefje, de onderste 2 strengetjes ga ik alvast mee beginnen met breien van een lace sjaal.

Verlopig kan ik nog vooruit, want volgens het patroon moet ik maar liefst 2 km garen hebben om het af te ronden. Maar goed, het hoeft morgen ook niet af te zijn. Ik heb ook geen wol meer om te spinnen, maar een nieuwe voorraad komt eind van de week.

1 opmerking:

su zei

ziet er goed uit je spinsel ..
en je hebt een mooi wieltje ...
veel spin plezier .